Sākam zīmēt karti – kā pievienot bankomātu?

Esam iepriekš rakstījuši par kartes zīmēšanas tehnoloģisko pusi, par pasākumiem, par aplikācijām… ja nu esat šeit nonākuši, bet pie zīmēšanas vēl nav sanācis pieķerties, tagad izpētīsim, kā varat sākt karti arī uzlabot.

Kartē var iezīmēt daudz un dažādas lietas. Lielā daļā Latvijas ceļu un ielu dati ir puslīdz savadīti, bet ir daudz citu objektu, kas ir noderīgi – piemēram, bankomāti. Tie var būt derīgi vietējiem, bet vēl noderīgāki – tūristiem, kas izmanto šo karti. Viņi var atrast tuvāko bankomātu… ja vien tas ir iezīmēts. Lai gan OpenStreetMap ir iezīmēti daudzi bankomāti, noteikti ne visi. Ja esat pamanījuši kādu trūkstam, mēģināsim to labot.

save_button

Reģistrēšanās

Lai rediģētu karti, jābūt reģistrētam lietotājam. Tas ir vienkārši – dodamies uz reģistrācijas lapu un ievadām nepieciešamos datus.

  • Divreiz ierakstām savu e-pasta adresi
  • Izvēlamies lietotāja vārdu
  • Ierakstām paroli

Uz izvēlēto e-pasta adresi atnāks apstiprinājuma e-pasts. Klikšķinām uz apstiprinājuma adreses – un tas arī viss, esam reģistrēts lietotājs.

Pieslēgšanās

Ja neesat vēl pieslēgušies OpenStreetMap ar savu lietotājvārdu, dodamies uz OpenStreetMap mājaslapu un augšējā labajā stūri klikšķinām log in vai ieiet (atkarībā no tā, kāda valoda norādīta pārlūkprogrammā). Ierakstām lietotāja vārdu, paroli un aiziet.

Liekam klāt bankomātu

Lai pievienotu bankomātu, kartē atrodam vietu, kur tam jābūt. Varam arī izmantot meklēšanas lauku kreisajā pusē:

mekleeshanas_rezultaati

Pietuvinām karti, lai varētu redzēt tieši to reģionu, kur plānojam rediģēt. Lai veiktu izmaiņas, izmantosim jauno rediģēšanas programmu – iD, par kuru jau iepriekš rakstījām. Atveram rediģēšanas režīmu, klikšķinot uz lejupvērstās bultas pie Edit sadaļas lapas augšpusē un izvēlamies Edit with iD (in-browser editor).

edit_link

Kartes vietā parādīsies kartes izejas dati un satelītfoto. Augšējā kreisajā stūrī izvēlamies Point.

add_point

Klikšķinām vietā, kur jāiezīmē bankomāts. Lapas labajā pusē atvērsies objekta detaļu logs. Pašā apakšā izvēlamies Other:

other

Detaļu loga apakšā meklējam sadaļu All tags un pirmajā laukā rakstām amenity, otrajā – atm (angliski – Automated Teller Machine). Pēc šīm izmaiņām loga nosaukums tiks nomainīts uz Editing ATM, un loga vidusdaļā parādīsies jauns lauks – Operator.

atm_operator

Šajā laukā ierakstām bankas vārdu, kura apkalpo bankomātu.

Izmaiņu saglabāšana

Ja vairāk izmaiņas neplānojat veikt, rezultātu vajag saglabāt – bet atceramies, ka vienā saglabāšanas sesijā varam veikt vairākas izmaiņas (piemēram, pielikt 3 bankomātus 😉 ). Lai saglabātu, klikšķinām Save lapas augšdaļā.

save_button

Nākamajā logā jāieraksta īss izmaiņu apraksts. Laukā Commit message aprakstām, ko tad mēs īsti izdarījām. Šo aprakstu varam rakstīt gan angliski, gan latviski – OpenStreetMap karti zīmē dalībnieki no visas pasaules, bet Latvijā, protams, vairāk vietējie.

saving_changes

Pēc īsa brīža izmaiņas tiks saglabātas. Galvenajā OpenStreetMap kartē šīm izmaiņām jāparādās 5 – 10 minūšu laikā, citi pakalpojumi, kas izmanto OpenStreetMap datus, izmaiņas parasti iekļauj vēlāk.

Protams, pēc saglabāšanas varat turpināt kartes rediģēšanu, pievienojot citus objektus. Ceram, ka tā arī darīsit 🙂

2 thoughts on “Sākam zīmēt karti – kā pievienot bankomātu?

Leave a Reply